دوره 17، شماره 71 - ( 11-1397 )                   جلد 17 شماره 71 صفحات 809-816 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Arman H, Manzari Tavakoli H, Soltani A, Zeinaddini Meymand Z. The relationship between Kolb's learning styles and intellectual preferences among students at Farhangian University of Kerman. علوم روانشناختی. 2019; 17 (71) :809-816
URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-311-fa.html
آرمان حمیدرضا، منظری توکلی حمدالله، سلطانی امان الله، زین الدینی میمند زهرا. بررسی رابطه ی سبک های یادگیری کلب با ترجیحات فکری در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرمان . فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی. 1397; 17 (71) :809-816

URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-311-fa.html


واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده:   (25 مشاهده)
زمینه: وجود تفاوت­ های فردی یادگیرندگان در ابعاد و سبک­ های مختلف از عوامل تأثیرگذار بر یادگیری است. هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبک­ های یادگیری کلب با ترجیحات فکری در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرمان انجام شد. روش: طرح پژوهش از نوع طرح­های همبستگی است. جامعه­ ی آماری این پژوهش شامل تمامی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان استان کرمان مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 1396- 1397 بودند. حجم نمونه 346 دانشجو (238 پسر و 108 دختر) بود که به روش نمونه ­گیری طبقه­ ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش عبارت بودند از پرسشنامه­ ی سبک های یادگیری کلب (1985) و پرسشنامه­ ی سنجش ترجیحات فکری ندهرمان (1980). داده ها با استفاده از روش ­های آماری نظیر فراوانی، میانگین، انحراف معیار و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند. یافته­ ها: نتایج نشان داد رابطه بین سبک مفهوم‌سازی انتزاعی با ربع A و ربع D قوی، مثبت و معنادار و با ربع C متوسط، مثبت و معنادار است اما  با ربع B معنادار نیست. رابطه بین سبک تجربه عینی با ربع C قوی، مثبت و معنادار، با ربع D متوسط، مثبت و معنادار است. اما با ربع B و ربع A معنادار نیست. رابطه بین سبک مشاهده تأملی با ربع A قوی، مثبت و معنادار، با ربع B و با ربعC متوسط، مثبت و معنادار است اما  با ربع D معنادار نیست (P<0.01). نتیجه­ گیری:  لذا می­ توان نتیجه گیری کرد، با آگاه کردن دانشجویان از سبک­های یادگیری و ترجیحات فکری ­شان می­توانند موفقیت تحصیلی بیشتری کسب کنند
متن کامل [PDF 479 kb]   (17 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۸/۵/۱۶ | پذیرش: ۱۳۹۸/۵/۱۶ | انتشار: ۱۳۹۸/۵/۱۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم روانشناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of psychologicalscience

Designed & Developed by : Yektaweb