دوره 15، شماره 58 - ( 6-1395 )                   جلد 15 شماره 58 صفحات 288-276 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه شهید بهشتی تهران ، v_nejati@sbu.ac.ir
چکیده:   (2676 مشاهده)
اختلال کمبود ­توجه/ فزون ­کنشی یک اختلال  عصب­ ­شناختی و رفتاری است. بدعملکردی درکارکردهای اجرایی بارزترین نشانه ADHD است. مطالعه حاضر با هدف مقایسه توجه پایدار در کودکان مبتلا به اختلال کمبود ­توجه/فزون­کنشی با کودکان عادی انجام شد. طرح تحقیق این پژوهش از نوع علی­مقایسه­ای بوده است. در این پژوهش تعداد 71 نفر از کودکان بیش ­فعال و 78 نفر از جمعیت بهنجار بهشیوه نمونه­گیری در دسترس بهعنوان نمونه ­های این پژوهش انتخاب شدند. عملکرد توجه پایدار با آزمون ثبت توجه ارزیابی شد. داده­ های این پژوهش با استفاده از آزمون  Tمستقل و تحلیل واریانس عاملی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین گروه ADHD و گروه عادی در توجه پایدار اختلاف معناداری باهم دارند (0/0001<p). طبق نتایج مطالعه که کودکان مبتلا به ADHD در توجه پایدار عملکرد ضعیف‌تری از کودکان نرمال دارند.
متن کامل [PDF 270 kb]   (1522 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1398/4/25 | پذیرش: 1398/4/25 | انتشار: 1398/4/25

بازنشر اطلاعات
این مقاله تحت شرایط مجوز کرییتیو کامنز (CC BY-NC-ND) قابل بازنشر است.