@ARTICLE{Nejati, author = {Nejati, Vahid and Abadi, Fatemeh and Ramezannia, Zahra and Najian, Asal and }, title = {The study of sustained attention of children with attention deficit-hyperactivity disorder and typical children}, volume = {15}, number = {58}, abstract ={اختلال کمبود ­توجه/ فزون ­کنشی یک اختلال عصب­ ­شناختی و رفتاری است. بدعملکردی درکارکردهای اجرایی بارزترین نشانه ADHD است. مطالعه حاضر با هدف مقایسه توجه پایدار در کودکان مبتلا به اختلال کمبود ­توجه/فزون­کنشی با کودکان عادی انجام شد. طرح تحقیق این پژوهش از نوع علی­مقایسه­ای بوده است. در این پژوهش تعداد 71 نفر از کودکان بیش ­فعال و 78 نفر از جمعیت بهنجار به‌شیوه نمونه­گیری در دسترس به‌عنوان نمونه ­های این پژوهش انتخاب شدند. عملکرد توجه پایدار با آزمون ثبت توجه ارزیابی شد. داده­ های این پژوهش با استفاده از آزمون Tمستقل و تحلیل واریانس عاملی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین گروه ADHD و گروه عادی در توجه پایدار اختلاف معناداری باهم دارند (0/0001<p). طبق نتایج مطالعه که کودکان مبتلا به ADHD در توجه پایدار عملکرد ضعیف‌تری از کودکان نرمال دارند. }, URL = {http://psychologicalscience.ir/article-1-209-fa.html}, eprint = {http://psychologicalscience.ir/article-1-209-fa.pdf}, journal = {Journal of Psychological Science}, doi = {}, year = {2016} }