پیام خود را بنویسید
دوره 14، شماره 54 - ( 6-1394 )                   جلد 14 شماره 54 صفحات 271-256 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mortazavizadeh H, Abedini Y. (2015). A case report: Farhangian university students' point of view about research methodology course problems . Journal of Psychological Science. 14(54), 256-271.
URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-243-fa.html
مرتضوی‌زاده سیدحشمت‌اله، عابدینی یاسمین. گزارشی موردی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در مورد مشکلات درس روش تحقیق مجله علوم روانشناختی 1394; 14 (54) :271-256

URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-243-fa.html


دانشگاه اصفهان ، y.abedini@edu.ui.ac.ir
چکیده:   (2796 مشاهده)
تحقیق مهارتی است که برای هر دانشجویی مهم است. این مقاله با هدف شناسایی و طبقه‌بندی مشکلات درس روش تحقیق از دیدگاه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، پردیس کوثر یاسوج انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان سال دوم پردیس کوثراست که این واحد درسی را با موفقیت گذرانده اند. با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند 40 نفر انتخاب شد. روش پژوهش از نوع دلفی بوده که نوعی ارزیابی کیفی است. ابزار مورد استفاده پرسشنامه محقق‌ساخته بود و برای تحلیل داده‌ها از فراوانی و درصد فراوانی استفاده شد. یافته‌ها نشان دادکه مشکلات درس روش تحقیق را می‌توان به سه بخش؛ آموزشی، نگرشی و ساختاری تقسیم کرد. با توجه به نتایج به‌دست آمده و نیاز فوری دانشجو- معلمان جهت کسب مهارت‌های علمی و عملی تحقیق بهتر است مسؤولان دانشگاه فرهنگیان درباره  نحوه تدریس این درس، تعداد دانشجویان آن برای هر استاد و همچنین ساعت اختصاص داده شده به آن درس تجدید نظر کنند.
متن کامل [PDF 253 kb]   (1455 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1398/4/29 | پذیرش: 1398/4/29 | انتشار: 1398/4/29

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
این مقاله تحت شرایط مجوز کرییتیو کامنز (CC BY-NC-ND) قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وبگاه متعلق به مجله علوم روانشناختی است.

طراحی و برنامه‌نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC-ND 4.0 | Journal of Psychological Science

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)