دانشگاه اصفهان ، N. dastjerdi@edu.ui.ac.ir
چکیده: (2484 مشاهده)
استفاده از تنآوا بهعنوان یک ابزار تکنولوژی سیار برای کمک به فرایند یاددهی- یادگیری میتواند بسیار مؤثر باشد لذا هدف پژوهش بررسی نقش استفاده از تنآوا برخودکارآمدی تحصیلی فراگیران در یادگیری زبان انگلیسی از دیدگاه اساتید و مدرسان زبان انگلیسی میباشد. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل دبیران زبان انگلیسی مقطع دبیرستان استان اصفهان میباشد که با روش نمونهگیری تصادفی تعداد 200 نفر بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه محققساخته بود. دادهها در دو سطح توصیفی و استنباطی توسط نرمافزار آماری SPSS تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان دادکه بین نقش، نوع و میزان استفاده از تنآوا برخودکارآمدی تحصیلی فراگیران در یادگیری زبان انگلیسی در رابطه معناداری وجود دارد. (P≤0/05) همچنین بین نوع و میزان استفاده از تنآوا بر خودکارآمدی تحصیلی فراگیران در یادگیری توانشهای چهارگانه زبان انگلیسی (خواندن- نوشتن- شنیدن و گفتن) رابطه معناداری وجود دارد. (p≤0/05) بر اساس یافتهها میتوان نتیجه گرفت از امکانات و نقشهای تنآوا در جهت بهبود فرایند درسی و بالا بردن کیفیت یادگیری زبان انگلیسی میتوان استفاده کرد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1398/4/26 | پذیرش: 1398/4/26 | انتشار: 1398/4/26
بازنشر اطلاعات |
|
این مقاله تحت شرایط مجوز کرییتیو کامنز (CC BY-NC-ND) قابل بازنشر است. |