1. ترشیزی فاروجی، هادی؛ زیرک، مهدی؛ مومنی مهموئی، حسین؛ حسینزاده، علی. (1399). طراحی مدل رهبری توزیعی در نظام آموزش عالی با روش داده بنیاد (مورد مطالعه: دانشگاه فردوسی مشهد). فصلنامه توسعه آموزش جندی شاپور اهواز، 11(2)، 241-250
2. حیدری، مرضیه. (1401). نقش میانجی همکاری حرفهای و تعهد سازمانی در رابطه بین رهبری توزیعی و رضایت شغلی معلمان. فصلنامه مطالعات مدیریت و رهبری در سازمان های آموزشی، 2(4).
3. https://doi:10.30495/mlseo.2023.698780
4. دهقانیپور، فروغ؛ حسینقلیزاده، رضوان؛ جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره. (1399). بسترهای استقرار الگوی رهبری توزیعی در مدارس ابتدایی. مدیریت مدرسه، 8(3).
5. https://doi:10.30495/mlseo.2023.698780
6. زاهدبابلان، عادل؛ عابدینیا، افشین؛ تقوی قرهبلاغ، حسین؛ قربانزاده طولارود پایین، پدرام. (1401). الگوسازی تأثیر رهبری تحولآفرین بر خودکارآمدی معلمان با میانجیگری فرهنگ مدرسه. نوآوریهای آموزشی، 21(2)، 49-66.
7. https://doi:10.22034/jei.2022.297909.2049
8. معجونی، حسین؛ اردلان، محمدرضا؛ قنبری، سیروس؛ افضلی، افشین. (1401). رابطهی رهبری توزیعی با تعالی سازمانی مدارس با نقش میانجی توانمندسازی ساختاری و روانشناختی در معلّمان. جامعهشناسی آموزش و پرورش، 8(1)، 41-56.
9. https://doi:10.22034/ijes.2021.531456.1064
10. میرشکاری، مهتاب؛ مقیمی، مهدی. (1401). واکاوی شاخصهای لازم برای تعامل ضابطان دادگستری با سایر قوا در تحقیقات مقدماتی. فصلنامه علمی فقه و حقوق نوین، 3(10)، 22-40.
11. https://doi:10.22034/jml.2022.25332
12. نیازی، محسن؛ رحمانی، غلامعباس. (1401). پژوهش و توسعه آموزش و پرورش. رویکرد فلسفه در مدارس و سازمانها، 1(2)، 15-25.
13. https://doi:10.22034/esbam.2023.386459.1007
14. Alshehri, K. (2022). Distributed leadership among school principals in the eastern region and its relationship to teachers' job satisfaction. Journal of Language and Linguistic Studies, 18(1), 909-930. https://doi:10.30495/mlseo.2023.698780
15. Anwer, S. A., Mohammad, A. J., Abdulrahman, B. S., Qader, K. S., Jamil, D. A., Gardi, B., & Khalid, K. (2022). Leading Project teams: The role of leadership styles in dynamic work environment. https://doi:10.22034/ijes.2021.531456.1064 [
DOI:10.22161/ijels.76.4]
16. Atasoy, R. (2023). Sustainability of the School Leadership in the Digital Era Under the Shadow of Crisis. In Leadership and Workplace Culture in the Digital Era (pp. 149-168). IGI Global. https://doi:10.22034/ijes.2021.531456.1064 [
DOI:10.4018/978-1-6684-5864-8.ch010]
17. Bush, T., & Ng, A. Y. M. (2019). Distributed leadership and the Malaysia Education Blueprint: From prescription to partial school-based enactment in a highly centralised context. Journal of educational administration. https://doi:10.22034/ijes.2021.531456.1064 [
DOI:10.1108/JEA-11-2018-0206]
18. Grant, C. P. (2011). The relationship between distributed leadership and principal's leadership effectiveness in North Carolina. North Carolina State University.
19. Hallinger, P., & Murphy, J. (1987). Organizational and Social Context and the Instructional Leadership Role of the School Principal. https://doi:10.22034/esbam.2023.386459.1007
20. Hashem, R. (2022). 'Al Faza'a'leadership: An implicit cultural barrier to distributed leadership in Jordanian public schools. Educational Management Administration & Leadership, 50(1), 26-42. https://doi:10.22034/esbam.2023.386459.1007 [
DOI:10.1177/1741143220932580]
21. Hickey, N., Flaherty, A., & Mannix McNamara, P. (2022). Distributed leadership: A scoping review mapping current empirical research. Societies, 12(1), 15. https://doi:10.22034/ijes.2021.531456.1064 [
DOI:10.3390/soc12010015]
22. Jambo, D., & Hongde, L. (2020). The Effect of Principal's Distributed Leadership Practice on Students' Academic Achievement: A Systematic Review of the Literature. International Journal of Higher Education, 9(1), 189-198. https://doi:10.30495/mlseo.2023.698780 [
DOI:10.5430/ijhe.v9n1p189]
23. Larsson, P., & Löwstedt, J. (2023). Distributed school leadership: Making sense of the educational infrastructure. Educational Management Administration & Leadership, 51(1), 138-156. https://doi:10.30495/mlseo.2023.698780 [
DOI:10.1177/1741143220973668]
24. Larsson, P., & Löwstedt, J. (2023). Distributed school leadership: Making sense of the educational infrastructure. Educational Management Administration & Leadership, 51(1), 138-156. https://doi:10.30495/mlseo.2023.698780 [
DOI:10.1177/1741143220973668]
25. Li, L., & Liu, Y. (2022). An integrated model of principal transformational leadership and teacher leadership that is related to teacher self-efficacy and student academic performance. Asia Pacific Journal of Education, 42(4), 661-678. https://doi:10.30495/mlseo.2023.698780 [
DOI:10.1080/02188791.2020.1806036]
26. Liu, Y., Bellibaş, M. Ş., & Gümüş, S. (2021). The effect of instructional leadership and distributed leadership on teacher self-efficacy and job satisfaction: Mediating roles of supportive school culture and teacher collaboration. Educational Management Administration & Leadership, 49(3), 430-453. https://doi:10.22034/esbam.2023.386459.1007 [
DOI:10.1177/1741143220910438]
27. Lorentzen, A. C. R. (2022). Digital transformation as distributed leadership: Firing the change agent. Procedia Computer Science, 196, 245-254. [
DOI:10.1016/j.procs.2021.12.011]
28. Louis, K. S., Mayrowetz, D., Smiley, M. & Murphy, J. (2009). The Role of Sensemaking and Trust in Developing Distributed Leadership. In A. Harris, Distributed Leadership (pp. 157-180). London: springer https://doi:10.22034/ijes.2021.531456.1064 [
DOI:10.1007/978-1-4020-9737-9_9]
29. Murphy, G., & Brennan, T. (2022). Enacting distributed leadership in the republic of Ireland: Assessing primary school principals' developmental needs using constructive developmental theory. Educational Management Administration & Leadership, 17411432221086850. [
DOI:10.1177/17411432221086850]
30. Rumeli, M. S., Rami, A. A. M., Wahat, N. W. A., & Samsudin, S. (2022). Distributive Leadership Roles for Primary School Teachers' Efficiency in New Norm: Focus Group Analysis. Asian Journal of University Education, 18(1), 217-230. https://doi:10.22034/esbam.2023.386459.1007 [
DOI:10.24191/ajue.v18i1.17190]
31. Torres, D. G. (2019). Distributed leadership, professional collaboration, and teachers' job satisfaction in US schools. Teaching and Teacher Education, 79, 111-123. https://doi:10.22034/esbam.2023.386459.1007 [
DOI:10.1016/j.tate.2018.12.001]
32. Weber, E. P. (1999). The question of accountability in historical perspective: From Jackson to contemporary grassroots ecosystem management. Administration & Society, 31(4), 451-494. https://doi:10.22034/esbam.2023.386459.1007 [
DOI:10.1177/00953999922019201]
33. Woods, P. A., Bennett, N., Harvey, J. A. & Wise, C. (2004). Variabilities and Dualities in Distributed Leadership. Educational Management Administration & Leadership, 32(4) 439-457. [
DOI:10.1177/1741143204046497]