پیام خود را بنویسید
دوره 14، شماره 55 - ( 9-1394 )                   جلد 14 شماره 55 صفحات 372-358 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bahrami Ehsan H, Miri M, Azizi K. (2015). The relationship between mother perceived educational styles and high risk behaviors. Journal of Psychological Science. 14(55), 358-372.
URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-231-fa.html
بهرامی احسان هادی، میری میرنادر، عزیزی کورش. رابطه سبک های تربیتی ادراک شده مادر و رفتارهای پرخطر مجله علوم روانشناختی 1394; 14 (55) :372-358

URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-231-fa.html


دانشگاه تهران ، hbahrami@ut.ac.ir
چکیده:   (2695 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبک­ های تربیتی ادراک شده مادر با رفتارهای پرخطر انجام پذیرفت. نمونه پژوهش دربرگیرنده 182 دانشجو (93 پسر، 89 دختر) بود که در سال تحصیلی 89-88 در دانشگاه تهران در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل بوده­ اند و با استفاده از روش نمونه­ گیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند. به‌منظور جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه رفتارهای پر خطر و مقیاس ادراک از والدین  استفاده شد. تحلیل رگرسیون گامبهگام نشان داد متغیر گرمی مادر در پیش‌بینی رفتار خشونت‌آمیز، مصرف مواد و رفتار خودکشی از میزان تبیین‌کنندگی بالایی برخوردار است. نتایج پژوهش حاضر مشخص کرد که سبک­ های تربیتی ادراک شده به‌عنوان یک عامل مهم در رفتارهای پرخطر است. همچتین تعاملات خانوادگی تأثیر مهمی بر رفتارهای پرخطر دارند.
متن کامل [PDF 284 kb]   (1742 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1398/4/28 | پذیرش: 1398/4/28 | انتشار: 1398/4/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
این مقاله تحت شرایط مجوز کرییتیو کامنز (CC BY-NC-ND) قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وبگاه متعلق به مجله علوم روانشناختی است.

طراحی و برنامه‌نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC-ND 4.0 | Journal of Psychological Science

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)