پیام خود را بنویسید
دوره 17، شماره 71 - ( 11-1397 )                   جلد 17 شماره 71 صفحات 816-809 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Arman H, manzari H, soltani A, Zeinaddini Meymand Z. (2019). The relationship between Kolb's learning styles and intellectual preferences among students at Farhangian University of Kerman. Journal of Psychological Science. 17(71), 809-816.
URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-26-fa.html
آرمان حمیدرضا، منظری حمدالله، سلطانی امان الله، زین الدینی زهرا. بررسی رابطه ی سبک های یادگیری کلب با ترجیحات فکری در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرمان مجله علوم روانشناختی 1397; 17 (71) :816-809

URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-26-fa.html


واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی ، manzari.v63@gmail.com
چکیده:   (2076 مشاهده)
زمینه: وجود تفاوت­ های فردی یادگیرندگان در ابعاد و سبک­ های مختلف از عوامل تأثیرگذار بر یادگیری است. هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبک­ های یادگیری کلب با ترجیحات فکری در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرمان انجام شدروش: طرح پژوهش از نوع طرح­های همبستگی است. جامعه­ ی آماری این پژوهش شامل تمامی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان استان کرمان مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 1396- 1397 بودند. حجم نمونه 346 دانشجو (238 پسر و 108 دختر) بود که به روش نمونه ­گیری طبقه­ ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش عبارت بودند از پرسشنامه­ ی سبک های یادگیری کلب (1985) و پرسشنامه­ ی سنجش ترجیحات فکری ندهرمان (1980). داده ها با استفاده از روش ­های آماری نظیر فراوانی، میانگین، انحراف معیار و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شدند. یافته­ ها: نتایج نشان داد رابطه بین سبک مفهوم‌سازی انتزاعی با ربع A و ربع D قوی، مثبت و معنادار و با ربع C متوسط، مثبت و معنادار است اما  با ربع B معنادار نیست. رابطه بین سبک تجربه عینی با ربع C قوی، مثبت و معنادار، با ربع D متوسط، مثبت و معنادار است. اما با ربع B و ربع A معنادار نیست. رابطه بین سبک مشاهده تأملی با ربع A قوی، مثبت و معنادار، با ربع B و با ربعC متوسط، مثبت و معنادار است اما  با ربع D معنادار نیست (P<0.01). نتیجه­ گیری:  لذا می­ توان نتیجه گیری کرد، با آگاه کردن دانشجویان از سبک­های یادگیری و ترجیحات فکری ­شان می­توانند موفقیت تحصیلی بیشتری کسب کنند
متن کامل [PDF 479 kb]   (1410 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/3/1 | انتشار: 1397/10/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
این مقاله تحت شرایط مجوز کرییتیو کامنز (CC BY-NC-ND) قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وبگاه متعلق به مجله علوم روانشناختی است.

طراحی و برنامه‌نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC-ND 4.0 | Journal of Psychological Science

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)