دوره 18، شماره 79 - ( 7-1398 )                   جلد 18 شماره 79 صفحات 797-806 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

hosseinkhanzadeh A, ebrahimi S, khodakarami F, hasirchaman A. The effect of education through motor games on the learning math concepts and interest to mathematics in slow learner students. علوم روانشناختی. 2019; 18 (79) :797-806
URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-363-fa.html
حسین خانزاده عباسعلی، ابراهیمی شهربانو، خداکرمی فائزه، حصیرچمن احیا. تأثیر آموزش از طریق بازی های حرکتی بر یادگیری مفاهیم و علاقه به ریاضی دانش آموزان دیرآموز. فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی. 1398; 18 (79) :797-806

URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-363-fa.html


دانشگاه گیلان
چکیده:   (55 مشاهده)
زمینه: ویژگی‌های خاص بازی‌های حرکتی و فواید متعدد آن در رشد همه‌جانبه کودکان باعث توجه متخصصان به نقش بازی در آموزش شده است، اما آیا آموزش از طریق بازی‌های حرکتی می‌تواند کمکی به بهبود یادگیری ریاضی در دانش‌آموزان دیرآموز کند؟ هدف: پژوهش حاضر، به منظور بررسی تأثیر آموزش ریاضی از طریق بازی‌های حرکتی بر یادگیری مفاهیم ریاضی و علاقه به ریاضی دانش‌آموزان دیرآموز انجام شد. روش: پژوهش حاضر از نوع شبه­ آزمایشی با طرح پیش‌آزمون - پس‌آزمون با گروه گواه بود و جامعه ­آماری آن را تمامی دانش آموزان دیرآموز پایه دوم ابتدایی شهر سنگر در سال تحصیلی 96-1395 تشکیل می‌دهند. نمونه شامل 30 نفر از این کودکان بود که از طریق نمونه‌گیری هدفمند انتخاب و به صورت گمارش تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جای‌دهی شدند. گروه آزمایش برنامه محقق‌ساخته آموزش از طریق بازی‌های حرکتی (ابراهیمی، 1396) را طی 10 جلسه 45 دقیقه‌ای دریافت کردند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه توانمندی­ های یادگیری ریاضی پایه دوم (تبریزی، 1389)، آزمون هوشی وکسلر کودکان (وکسلر، 1949) و پرسشنامه علاقه به ریاضی (نعمتی، 1388) بود. یافته­ ها: نتایج حاصل از آزمون‌ تحلیل کوواریانس نشان داد که بین گروه آزمایش و گواه در یادگیری مفاهیم ریاضی و تمامی مؤلفه‌های علاقه به ریاضی تفاوت معنادار وجود دارد، به‌طوری‌که نمره‌ گروه آزمایش بیشتر از گروه گواه است (001/0>P). نتیجه­ گیری: آموزش ریاضی از طریق بازی ­های حرکتی باعث بهبود یادگیری مفاهیم ریاضی و افزایش علاقه به ریاضی در دانش­ آموزان دیرآموز شده است.
متن کامل [PDF 430 kb]   (24 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۸/۶/۱۷ | پذیرش: ۱۳۹۸/۷/۳۰ | انتشار: ۱۳۹۸/۸/۱۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم روانشناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of psychologicalscience

Designed & Developed by : Yektaweb