Dastjerdi N, Abedini Y, Beheshti Maal I. (2015). The survey of operational capabilities in virtual courses in improving the productivity of human resources in the educational organization .
Journal of Psychological Science.
13(52), 542-557.
URL:
http://psychologicalscience.ir/article-1-399-fa.html
دانشگاه اصفهان ، dastjerdey@gmail.com
چکیده: (2360 مشاهده)
آموزش از راه دور موقعیت جدیدی را برای آموزش شاغلان و کسانی که نمیتوانند برای یادگیری در مدارس و دانشگاهها حاضر شوند، فراهم ساخته است لذا هدف اصلی این پژوهش امکانسنجی آموزشهای مجازی در ارتقاء بهرهوری منابع انسانی سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان بوده است. بدینمنظور تأثیرات، تهدیدات، فرصتها، نقاط قوت و ضعف اجرای دورههای مجازی در سازمان آموزش و پرورش بررسی شده است. نوع پژوهش توصیفی- پیمایشی است. برای حصول منظور، ابتدا با بررسی ادبیات تحقیق و مصاحبه با صاحبنظران متغیرهای مورد نظر مشخص شد و سپس بر این اساس پرسشنامه محقق ساختهای تهیه شد و در بین گروه 141 نفری از کارشناسان و متخصصان بخش فناوری آموزشی و آموزش مجازی توزیع شد. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. نتایج آزمون T نشان داد که دورههای مجازی بر ارتقاء بهرهوری منابع انسانی در سازمان آموزش و پرورش تأثیر داشته است (01 /0 < p و 0/05 p<). همچنین از میان فرصتها (میزان مهارت مجریان دورههای مجازی)، تهدیدات (عدم وجود زیرساختهای ارتباطی قوی مثل اینترنت پرسرعت و شبکۀ فیبر نوری)، نقاط قوت (ایجاد انگیزه در بین کارکنان آموزش و پرورش با تشویق و تقدیر) و نقاط ضعف (فقدان محتوای جذاب و مؤثر آموزشی در اجرای دورههای مجازی) بالاترین میانگین را در بین متغیرهای مورد بررسی داشتند.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1398/6/29 | پذیرش: 1398/6/29 | انتشار: 1398/6/29
بازنشر اطلاعات |
|
این مقاله تحت شرایط مجوز کرییتیو کامنز (CC BY-NC-ND) قابل بازنشر است. |