پیام خود را بنویسید
دوره 19، شماره 93 - ( پاییز 1399(آذر) 1399 )                   جلد 19 شماره 93 صفحات 1185-1196 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Saberi Noughabi A, Maghool A, akbari A, Jabbari Noughabi M. Future studies of educational management studies using modeling of scenario method and global business network model. علوم روانشناختی. 2020; 19 (93) :1185-1196
URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-635-fa.html
صابری نوقابی علیرضا، معقول علی، اکبری احمد، جباری نوقانی مهدی. آینده‌پژوهی مطالعات مدیریت آموزشی با الگوگیری از روش سناریوپردازی و مدل شبکه‌ی جهانی کسب و کار (GBN). فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی. 1399; 19 (93) :1185-1196

URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-635-fa.html


گروه مدیریت آموزشی، واحد نیشابور، دانشگاه آزاد اسلامی، ایران (نویسنده ی مسئول)
چکیده:   (816 مشاهده)
زمینه: امروزه مدیریت آموزشی با مسائل زیادی از قبیل آینده و چشم ­انداز آن، تغییرات و تحولات سازمانی و کسب وکارهای نوظهور سروکار دارد که نیازمند توجهی جدی از سوی اندیشمندان و صاحب­ نظران مدیریت است. توجه به عنصر آینده و آینده­ نگری در مطالعات مدیریت آموزشی، در دنیای کسب و کارهای امروزی و تغییرات سریع آن، کمک زیادی به پویایی و توسعه مدیریت آموزشی خواهد نمود که این مسئله تاکنون مغفول مانده است. هدف: آینده پژوهی مطالعات مدیریت آموزشی با الگوگیری از روش سناریوپردازی و مدل شبکه ­ی جهانی کسب و کار بود. روش: پژوهش از نوع کیفی بود. جامعه آماری پژوهش، شامل اندیشمندان و خبرگان مدیریت آموزشی که به طور همزمان دارای تخصص و تجربه در زمینه مطالعات آینده پژوهی و مدل سناریوپردازی بودند بود، تعداد 5 نفر به روش نمونه­ گیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش در این پژوهش مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته مربوط به اولویت ­بندی پیشران ­های مؤثر بر آینده مطالعات مدیریت آموزشی بود. تحلیل داده­ هابا استفاده از آزمون فریدمن و تحلیل سلسله مراتبی انجام شد. یافته ­ها: آینده مطالعات مدیریت آموزشی، تحت تأثیر دو پیشران اساسی «رسانه ­های گروهی» و «هویت فرهنگی» قرار داشتند (0/027 =p). نتیجه­ گیری: تعامل رسانه­های گروهی و هویت فرهنگی، چهارسناریوی «تحولی»، «رسانه ­ای»، «فرهنگی» و «بیگانگی» را تشکیل دادند که هر سناریو به تفکیک نشان ­دهنده وضعیت خاصی از آینده مطالعات مدیریت آموزشی بود.
متن کامل [PDF 670 kb]   (275 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1398/11/13 | پذیرش: 1398/12/6 | انتشار: 1399/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم روانشناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Journal of psychologicalscience

Designed & Developed by : Yektaweb