پیام خود را بنویسید
دوره ۱۹، شماره ۹۳ - ( پاییز ۱۳۹۹(آذر) ۱۳۹۹ )                   جلد ۱۹ شماره ۹۳ صفحات ۱۱۶۲-۱۱۴۹ | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

sasanian M, Khorshidi A, hamidifar F, moshabbaki A, araghieh A. (2020). Presentation of organizational culture model of elementary schools of alborz province. Journal of Psychological Science. 19(93), 1149-1162.
URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-654-fa.html
ساسانیان مریم، خورشیدی عباس، حمیدی فر فاطمه، مشبکی اصغر، عراقیه علیرضا. ارائه الگوی فرهنگ سازمانی مدارس ابتدایی استان البرز مجله علوم روانشناختی ۱۳۹۹; ۱۹ (۹۳) :۱۱۶۲-۱۱۴۹

URL: http://psychologicalscience.ir/article-۱-۶۵۴-fa.html


استاد،گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر، ایران ، A_khorshidi40@yahoo.com
چکیده:   (۲۸۵۹ مشاهده)
زمینه: فرهنگ سازمانی در رفتار انسان نقش ایفا می­ کند و یکی از مهمترین مفاهیمی است که در علوم رفتاری وجود دارد. اما تاکنون به طور کامل مورد ارزیابی قرار نگرفته است. هدف: ارائه الگوی فرهنگ سازمانی مدارس ابتدایی استان البرز بود. روش: پژوهش از نوع کیفی بود. جامعه آماری شامل متخصصان و صاحب­ نظران آموزش و پرورش و اساتید دانشگاهی استان البرز بودند. 30 نفر به روش نمونه ­گیری هدفمند گلوله برفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش عبارتند از: بررسی اسناد ملی و بین المللی مرتبط با موضوع و مصاحبه اکتشافی نیمه ‌ساختار یافته. تحلیل داده ­ها با روش داده‌بنیاد و کدگذاری (باز، محوری و انتخابی)، انجام شد. یافته­  ها: عوامل مؤثر بر فرهنگ سازمانی مدارس ابتدایی ابعادی چون ساختار سازمانی، اهداف سازمانی، سرمایه انسانی، رهبری، راهبرد، سرمایه اجتماعی، محیط سازمانی، تکنولوژی سازمانی و سرمایه روانشناختی می‌باشند. نتیجه ­گیری: ابعادی ساختار سازمانی، اهداف سازمانی، سرمایه انسانی، رهبری، راهبرد، سرمایه اجتماعی، محیط سازمانی، تکنولوژی سازمانی و سرمایه روانشناختی بر فرهنگ سازمانی مدارس ابتدایی تأثیرگذار هستند
متن کامل [PDF 527 kb]   (۱۸۵۴ دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/11/20 | پذیرش: 1398/12/1 | انتشار: 1399/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
این مقاله تحت شرایط مجوز کرییتیو کامنز (CC BY-NC-ND) قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وبگاه متعلق به مجله علوم روانشناختی است.

طراحی و برنامه‌نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC-ND 4.0 | Journal of Psychological Science

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)