پیام خود را بنویسید
دوره 18، شماره 83 - ( 11-1398 )                   جلد 18 شماره 83 صفحات 2149-2161 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Aslmarz F. Designing and test philosophy education program for parents and its effectiveness with the philosophy education program for children in the objective orientation of the sixth grades female primary school students. علوم روانشناختی. 2020; 18 (83) :2149-2161
URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-522-fa.html
اصل مرز فریبرز. طراحی و آزمون برنامۀ آموزش فلسفه برای والدین و اثربخشی آن با برنامۀ آموزش فلسفه برای کودکان در جهت گیری هدفی دانش آموزان دختر پایۀ ششم ابتدایی. فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی. 1398; 18 (83) :2149-2161

URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-522-fa.html


دکتری روان‌شناختی، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، ایران. (نویسندۀ مسئول)
چکیده:   (1028 مشاهده)
زمینه: جهت ­گیری هدفی در دانش ­آموزان از مسائل بسیار مهم است، اما مسئله­ اینست، آیا برنامه­ ی آموزش فلسفه برای والدین می‌تواند بر جهت ­گیری هدفی دانش ­آموزان دختر پایه ششم ابتدایی تأثیرگذار باشد؟ هدف: طراحی و آزمون برنامه ­ی آموزش فلسفه برای والدین و اثربخشی آن با برنامه ­ی آموزش فلسفه برای کودکان در جهت­ گیری هدفی دانش ­آموزان دختر است.
روش: پژوهش از نوع نیمه ­آزمایشی (پیش­ آزمون پس­ آزمون با گروه گواه) بود. جامعۀ آماری پژوهش شامل کلیۀ دانشآموزان دختر مدارس دورۀ ششم ابتدایی و مادران آنان در شهر ایلام بود. 100 نفر از دانشآموزان به همراه مادرانشان به روش نمونه ­گیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش عبارتند از: پرسشنامۀ جهت ­گیری هدف وندی ویل (1997)، و مک گریگور (2001). تجزیه و تحلیل داده‌ها با روش (تحلیل کواریانس تک متغیره و چندمتغیره) انجام شد. یافته­ ها: برنامه­ ی آموزش فلسفه بر جهت­گیری یادگیری، عملکرد گرایشی، عملکرد گریزی­ ، بلاتکلیفی تأثیر داشت (0/0001­>­P). نتیجه­ گیری: والدین و دانش آموزانی که در برنامه­ ی آموزش فلسفه شرکت کردند در جهت گیری هدف بهبود قابل ملاحظه­ ای نشان دادند. 
متن کامل [PDF 898 kb]   (599 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/9/5 | پذیرش: 1398/10/19 | انتشار: 1398/11/8

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم روانشناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Journal of psychologicalscience

Designed & Developed by : Yektaweb