دوره 15، شماره 58 - ( 6-1395 )                   جلد 15 شماره 58 صفحات 276-288 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nejati V, Abadi F, Ramezannia Z, Najian A. The study of sustained attention of children with attention deficit-hyperactivity disorder and typical children. علوم روانشناختی. 2016; 15 (58) :276-288
URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-209-fa.html
نجاتی وحید، آبادی فاطمه، رمضان‌نیا زهرا، ناجیان عسل. بررسی توجه پایدار در کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه/فزون کنشی و کودکان عادی. فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی. 1395; 15 (58) :276-288

URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-209-fa.html


دانشگاه شهید بهشتی تهران
چکیده:   (179 مشاهده)
اختلال کمبود ­توجه/ فزون ­کنشی یک اختلال  عصب­ ­شناختی و رفتاری است. بدعملکردی درکارکردهای اجرایی بارزترین نشانه ADHD است. مطالعه حاضر با هدف مقایسه توجه پایدار در کودکان مبتلا به اختلال کمبود ­توجه/فزون­کنشی با کودکان عادی انجام شد. طرح تحقیق این پژوهش از نوع علی­مقایسه­ای بوده است. در این پژوهش تعداد 71 نفر از کودکان بیش ­فعال و 78 نفر از جمعیت بهنجار بهشیوه نمونه­گیری در دسترس بهعنوان نمونه ­های این پژوهش انتخاب شدند. عملکرد توجه پایدار با آزمون ثبت توجه ارزیابی شد. داده­ های این پژوهش با استفاده از آزمون  Tمستقل و تحلیل واریانس عاملی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین گروه ADHD و گروه عادی در توجه پایدار اختلاف معناداری باهم دارند (0/0001<p). طبق نتایج مطالعه که کودکان مبتلا به ADHD در توجه پایدار عملکرد ضعیف‌تری از کودکان نرمال دارند.
متن کامل [PDF 270 kb]   (41 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۸/۴/۲۵ | پذیرش: ۱۳۹۸/۴/۲۵ | انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۵

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم روانشناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of psychologicalscience

Designed & Developed by : Yektaweb