پیام خود را بنویسید
دوره 14، شماره 55 - ( 9-1394 )                   جلد 14 شماره 55 صفحات 431-422 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Amiri M. (2015). Effect of information technology and communications education on indefatigability of students at secondary education course of Tehran. Journal of Psychological Science. 14(55), 422-431.
URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-227-fa.html
امیری محمد. تأثیر آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر نستوهی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر تهران مجله علوم روانشناختی 1394; 14 (55) :431-422

URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-227-fa.html


داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ،واﺣﺪ ﻋﻠﻮم و ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ، Amiri@yahoo.com
چکیده:   (2342 مشاهده)
هدف از این پژوهش تعیین تأثیر آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر نستوهی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر تهران در سال 1392 بود حجم نمونه طبق فرمول کوکران 60 نفر با استفاده از روش نمونه‌گیری چندمرحله‌ای انتخاب شد. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه نستوهی کوباسا دارای 50 سؤال چهار گزینه‌ای استفاده شد آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمینه مبانی، مفاهیم و اصطلاحات، دانش و مهارت طی 15 جلسه، 2 ساعت انجام پذیرفت این پژوهش نیمه‌آزمایشی از نوع پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل و مرحله پیگیری است جهت تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون تحلیل کوواریانس و آزمون T همبسته) استفاده شده نتایج پژوهش نشان داد که میزان نستوهی دانش‌آموزانی که آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات را دریافت کرده‌اند به‌طور معنی‌دار بالاتر از میزان نستوهی دانش‌آموزان است که این آموزش را دریافت نکرده‌اند.
آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر نستوهی دانش‌آموزان مؤثر و در طول زمان از پایداری مناسبی برخوردار است.
متن کامل [PDF 237 kb]   (1388 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1398/4/28 | پذیرش: 1398/4/28 | انتشار: 1398/4/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
این مقاله تحت شرایط مجوز کرییتیو کامنز (CC BY-NC-ND) قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وبگاه متعلق به مجله علوم روانشناختی است.

طراحی و برنامه‌نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC-ND 4.0 | Journal of Psychological Science

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)