پیام خود را بنویسید
دوره 18، شماره 84 - ( 9-1398 )                   جلد 18 شماره 84 صفحات 2278-2273 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

zabihi jalali Zavareh E, kazemian S, kasaee A. (2019). Qualitative study of beliefs in the career development of high school students. Journal of Psychological Science. 18(84), 2273-2278.
URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-573-fa.html
ذبیحی جلالی زواره الهه، کاظمیان سمیه، کسایی عبدالرحیم. بررسی کیفی باورهای مسیر رشد شغلی دانش آموزان دبیرستان مجله علوم روانشناختی 1398; 18 (84) :2278-2273

URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-573-fa.html


دانشگاه علامه طباطبائی ، somaye.kazemian@yahoo.com
چکیده:   (1969 مشاهده)
زمینه: رشد شغلی به عنوان یکی از عناصر اثرگذار بر رفتار و تصمیمات فرد در زمینه شغلی می­ باشد. اما مسئله اصلی اینست، باورهای مسیر رشد شغلی دانش ­آموزان چه می‌باشد؟ هدف: بررسی کیفی باورهای مسیر رشد شغلی دانش آموزان دبیرستان بود. روش: پژوهش از نوع کیفی بود. جامعه آماری این پژوهش دانش­ آموزان در آستانه انتخاب رشته یکی از دبیرستان­ های منطقه 2 شهر تهران بود. 16 نفر از دانش ­آموزان پایه نهم به روش نمونه ­گیری هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند. تحلیل داده با روش اشتراوس و کوربین انجام گرفت. یافته ­ها: 4 کد باز پیرامون باور­های فرد و 2 کد محوری باورهای شکل گرفته فرد پیرامون انتخاب رشته تحصیلی و شغل و عاملیت (منبع کنترل) از باورهای مسیر رشد شغلی بودند. نتیجه­ گیری: باور به درونی یا بیرونی بودن عاملیت از عوامل مهمی است که می­  تواند تصمیمات فرد را در این زمینه تحت تأثیر قرار دهد
متن کامل [PDF 370 kb]   (922 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/10/6 | پذیرش: 1398/11/19 | انتشار: 1398/11/19

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
این مقاله تحت شرایط مجوز کرییتیو کامنز (CC BY-NC-ND) قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وبگاه متعلق به مجله علوم روانشناختی است.

طراحی و برنامه‌نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC-ND 4.0 | Journal of Psychological Science

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)