پیام خود را بنویسید
دوره 18، شماره 83 - ( 8-1398 )                   جلد 18 شماره 83 صفحات 2132-2125 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

abdolmohamadi K, ghadiri sourman abadi F, noruzi S, kohansal A. (2019). Comparison of levels of theory of mind and empathy between children with ADHD and normal children. Journal of Psychological Science. 18(83), 2125-2132.
URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-422-fa.html
عبدالمحمدی کریم، غدیری صورمان ابادی فرهاد، نوروزی ساناز، کهنسال علیرضا. مقایسه سطوح تئوری ذهن و همدلی بین کودکان دارای اختلال فزون کنشی / کم توجهی و کودکان عادی مجله علوم روانشناختی 1398; 18 (83) :2132-2125

URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-422-fa.html


دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران ، karim.abdolmohamadi@yahoo.com
چکیده:   (2177 مشاهده)
زمینه: اختلال فزون­ کنشی / کم ­توجهی تأثیر نامطلوبی بر شناخت اجتماعی کودکان می­گذارد. اما مسئله اصلی اینست آیا در بعد شناخت اجتماعی (سطوح تئوری ذهن و همدلی) بین کودکان دارای اختلال فزون­کنشی / کم­ توجهی و کودکان عادی تفاوت وجود دارد. هدف: مقایسه سطوح تئوری ذهن و همدلی در دو گروه از کودکان دارای اختلال فزون ­کنشی / کم­توجهی و کودکان عادی بود. روش: پژوهش از نوع علی مقایسه­ ای بود، جامعه آماری شامل تمامی کودکان 6 تا 8 ساله دارای اختلال فزون ­کنشی / کم ­توجهی و کودکان عادی شهر تبریز بود. از این جامعه 50 کودک دارای اختلال و 50 کودک عادی به صورت نمونه‌گیری هدفمند به عنوان نمونه انتخاب شدند ابزار عبارتند از، پرسشنامه­ ی تئوری ذهن هوتچینز و همکاران (2008) و مقیاس همدلی شناختی و عاطفی کودکان: فرم درجه­ بندی والدین دادس و همکاران (2008). نتایج با روش آنالیز واریانس چند متغیری تحلیل شد. یافته­ ها: نتایج نشان داد، مؤلفه ­های تئوری ذهن و همدلی درکودکان دارای اختلال فزون ­کنشی / کم­ توجهی بطور معنی‌داری کمتر از کودکان عادی بود (0/0001>p). نتیجه­ گیری: می­ توان نتیجه گرفت که سطوح تئوری ذهن و همدلی در کودکان عادی نسبت به کودکان دارای اختلال فزون­کنشی / کم­ توجهی بالاتر است.
متن کامل [PDF 637 kb]   (1833 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/7/9 | پذیرش: 1398/11/8 | انتشار: 1398/11/8

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
این مقاله تحت شرایط مجوز کرییتیو کامنز (CC BY-NC-ND) قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وبگاه متعلق به مجله علوم روانشناختی است.

طراحی و برنامه‌نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC-ND 4.0 | Journal of Psychological Science

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)