farokhimanesh M, jahed H, sarikhani N. (2020). Components and indicators of improving the quality of the red crescent society's public education and rescue.
Journal of Psychological Science.
19(91), 883-891.
URL:
http://psychologicalscience.ir/article-1-605-fa.html
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره)، استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران(نویسنده مسئول) ، jahediau@gmail.com
چکیده: (1754 مشاهده)
زمینه: پژوهشهای پیشین به بررسی کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات در جمعیت هلال احمر پرداختهاند. اما مؤلفه ها و شاخص های ارتقاء کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات جمعیت هلال احمر مغفول مانده است. هدف: مؤلفهها و شاخصهای ارتقاء کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات جمعیت هلال احمر است. روش: از نوع رویکرد پژوهش کیفی و تحلیلتم بود. جامعۀ آماری پژوهش شامل اعضای هیئت علمی تمام وقت در حوزه های کیفیت آموزش همگانی بود. جامعۀ آماری این پژوهش اعضای هیئت علمی تمام وقت در حوزههای کیفیت آموزش همگانی هستند. 11 نفر از اعضای هیئت علمی به روش نمونهگیری نظری به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار در این پژوهش مصاحبه بود. به منظور تجزیهوتحلیل دادههای حاصل از مصاحبهها از فن تحلیل موضوعی (تم) استفاده شد. یافته ها: مؤلفه های ارتقاء کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات جمعیت هلال احمر شامل «کیفیت منابع آموزشی، منابع فیزیکی، منابع انسانی، طراحی برنامه، بهروزرسانی اطلاعات، تعهدکاری و انگیزش» و شاخصهای ارتقاء کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات جمعیت هلال احمر شامل «کیفیت مربیان، تسهیلات آموزشی، توجه به نیازهای فراگیران، انجام مانورهای امدادی، تجهیزات فیزیکی و منابع مالی» هستند. نتیجه گیری: برای ارتقای کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات جمعیت هلال احمر میتوان از «کیفیت منابع آموزشی، منابع فیزیکی، منابع انسانی، طراحی برنامه، بهروزرسانی اطلاعات، تعهدکاری و انگیزش، کیفیت مربیان، تسهیلات آموزشی، توجه به نیازهای فراگیران، انجام مانور های امدادی، تجهیزات فیزیکی و منابع مالی» استفاده کرد.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1398/10/21 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1399/7/10
بازنشر اطلاعات |
|
این مقاله تحت شرایط مجوز کرییتیو کامنز (CC BY-NC-ND) قابل بازنشر است. |