پیام خود را بنویسید
دوره 19، شماره 91 - ( پاییز 1399(مهر) 1399 )                   جلد 19 شماره 91 صفحات 883-891 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

farokhimanesh M, jahed H, sarikhani N. Components and indicators of improving the quality of the red crescent society's public education and rescue. علوم روانشناختی. 2020; 19 (91) :883-891
URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-605-fa.html
فرخی منش معصومه، جاهد حسینعلی، ساریخانی ناهید. مؤلفه‌ها و شاخص های ارتقاء کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات جمعیت هلال احمر. فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی. 1399; 19 (91) :883-891

URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-605-fa.html


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره)، استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران(نویسنده مسئول)
چکیده:   (684 مشاهده)
زمینه: پژوهش­های پیشین به بررسی کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات در جمعیت هلال ­احمر پرداخته­اند. اما مؤلفه ­ها و شاخص ­های ارتقاء کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات جمعیت هلال­ احمر مغفول مانده است. هدف: مؤلفه‌ها و شاخص‌های ارتقاء کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات جمعیت هلال ­احمر است. روش: از نوع رویکرد پژوهش کیفی و تحلیلتم ­ بود. جامعۀ آماری پژوهش شامل اعضای هیئت علمی تمام وقت در حوزه ­های کیفیت آموزش همگانی بود. جامعۀ آماری این پژوهش اعضای هیئت علمی تمام وقت در حوزه­های کیفیت آموزش همگانی هستند. 11 نفر از اعضای هیئت علمی به روش نمونه­گیری نظری به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار در این پژوهش مصاحبه بود. به منظور تجزیه‌وتحلیل داده‌های حاصل از مصاحبه‌ها از فن تحلیل موضوعی (تم) استفاده شد. یافته­ ها: مؤلفه­ های ارتقاء کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات جمعیت هلال ­احمر شامل «کیفیت منابع آموزشی، منابع فیزیکی، منابع انسانی، طراحی برنامه، به‌روزرسانی اطلاعات، تعهدکاری و انگیزش» و شاخص‌های ارتقاء کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات جمعیت هلال ­احمر شامل «کیفیت مربیان، تسهیلات آموزشی، توجه به نیازهای فراگیران، انجام مانور­های امدادی، تجهیزات فیزیکی و منابع مالی» هستند. نتیجه­ گیری: برای ارتقای کیفیت آموزش همگانی امداد و نجات جمعیت هلال ­احمر می‌توان از «کیفیت منابع آموزشی، منابع فیزیکی، منابع انسانی، طراحی برنامه، به‌روزرسانی اطلاعات، تعهدکاری و انگیزش، کیفیت مربیان، تسهیلات آموزشی، توجه به نیازهای فراگیران، انجام مانور­ های امدادی، تجهیزات فیزیکی و منابع مالی» استفاده کرد.
متن کامل [PDF 511 kb]   (147 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/10/21 | پذیرش: 1398/10/28 | انتشار: 1399/7/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم روانشناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Journal of psychologicalscience

Designed & Developed by : Yektaweb