پیام خود را بنویسید
دوره 17، شماره 71 - ( 11-1397 )                   جلد 17 شماره 71 صفحات 831-836 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

sabzmaneshjafari S, Mirderikvand F, Sadeghi M. The Effectiveness of Life Skills Training on Social Acceptance and Internet Addiction in Students. علوم روانشناختی. 2019; 17 (71) :831-836
URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-40-fa.html
سبزمنش جعفری سمیه، میردریکوند فضل الله، صادقی مسعود. تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر پذیرش اجتماعی و اعتیاد اینترنتی دانش آموزان دختر. فصلنامه علمی پژوهشی علوم روانشناختی. 1397; 17 (71) :831-836

URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-40-fa.html


دانشگاه لرستان
چکیده:   (1770 مشاهده)
زمینه: دانش‌آموزان به عنوان یکی از مهمترین گروه‌های هدف آموزش رفتاری، بخش عظیمی از جامعه امروز ما را تشکیل می‌دهند. هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش مهارت‌های زندگی بر پذیرش اجتماعی و اعتیاد اینترنتی در دانش‌آموزان دختر پایه دوم دوره متوسطه دوم شهر کرمانشاه انجام شد. روش: روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله‌ای تعداد 30 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفره آزمایش و گواه قرار گرفتند. ابزار این پژوهش پرسشنامه اعتیاد اینترنتی (یانگ، 1998) و پرسشنامه پذیرش اجتماعی (کراون و مارلو، 1996) می‌باشند. قبل از انجام مداخلات پیش آزمون در خصوص هر دو گروه اجرا شد؛ سپس جلسات آموزش مهارت‌های زندگی به مدت 10 جلسه 60 دقیقه‌ای، در طول سه ماه در خصوص گروه آزمایشی اجرا گردید، اما گروه گواه هیچ مداخله ای دریافت نکرد. بعد از اتمام جلسات پس آزمون از هر دو گروه به عمل آمد. یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس چند متغیره نشان داد که آموزش مهارت‌های زندگی باعث کاهش اعتیاد اینترنتی و افزایش پذیرش اجتماعی گروه آزمایش گردید (0/01>P). نتیجه گیری: آموزش مهارت‌های زندگی بر پذیرش اجتماعی و اعتیاد اینترنتی تأثیر معنی‌دار دارد
متن کامل [PDF 713 kb]   (903 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1398/3/4 | پذیرش: 1398/5/16 | انتشار: 1397/10/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم روانشناختی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Journal of psychologicalscience

Designed & Developed by : Yektaweb