Nejati V, Abadi F, Ramezannia Z, Najian A. (2016). The study of sustained attention of children with attention deficit-hyperactivity disorder and typical children.
Journal of Psychological Science.
15(58), 276-288.
URL:
http://psychologicalscience.ir/article-1-209-fa.html
دانشگاه شهید بهشتی تهران ، v_nejati@sbu.ac.ir
چکیده: (2830 مشاهده)
اختلال کمبود توجه/ فزون کنشی یک اختلال عصب شناختی و رفتاری است. بدعملکردی درکارکردهای اجرایی بارزترین نشانه ADHD است. مطالعه حاضر با هدف مقایسه توجه پایدار در کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه/فزونکنشی با کودکان عادی انجام شد. طرح تحقیق این پژوهش از نوع علیمقایسهای بوده است. در این پژوهش تعداد 71 نفر از کودکان بیش فعال و 78 نفر از جمعیت بهنجار بهشیوه نمونهگیری در دسترس بهعنوان نمونه های این پژوهش انتخاب شدند. عملکرد توجه پایدار با آزمون ثبت توجه ارزیابی شد. داده های این پژوهش با استفاده از آزمون Tمستقل و تحلیل واریانس عاملی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین گروه ADHD و گروه عادی در توجه پایدار اختلاف معناداری باهم دارند (0/0001<p). طبق نتایج مطالعه که کودکان مبتلا به ADHD در توجه پایدار عملکرد ضعیفتری از کودکان نرمال دارند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1398/4/25 | پذیرش: 1398/4/25 | انتشار: 1398/4/25
بازنشر اطلاعات |
|
این مقاله تحت شرایط مجوز کرییتیو کامنز (CC BY-NC-ND) قابل بازنشر است. |