پیام خود را بنویسید
دوره 15، شماره 58 - ( 6-1395 )                   جلد 15 شماره 58 صفحات 288-276 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nejati V, Abadi F, Ramezannia Z, Najian A. (2016). The study of sustained attention of children with attention deficit-hyperactivity disorder and typical children. Journal of Psychological Science. 15(58), 276-288.
URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-209-fa.html
نجاتی وحید، آبادی فاطمه، رمضان‌نیا زهرا، ناجیان عسل. بررسی توجه پایدار در کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه/فزون کنشی و کودکان عادی مجله علوم روانشناختی 1395; 15 (58) :288-276

URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-209-fa.html


دانشگاه شهید بهشتی تهران ، v_nejati@sbu.ac.ir
چکیده:   (2665 مشاهده)
اختلال کمبود ­توجه/ فزون ­کنشی یک اختلال  عصب­ ­شناختی و رفتاری است. بدعملکردی درکارکردهای اجرایی بارزترین نشانه ADHD است. مطالعه حاضر با هدف مقایسه توجه پایدار در کودکان مبتلا به اختلال کمبود ­توجه/فزون­کنشی با کودکان عادی انجام شد. طرح تحقیق این پژوهش از نوع علی­مقایسه­ای بوده است. در این پژوهش تعداد 71 نفر از کودکان بیش ­فعال و 78 نفر از جمعیت بهنجار بهشیوه نمونه­گیری در دسترس بهعنوان نمونه ­های این پژوهش انتخاب شدند. عملکرد توجه پایدار با آزمون ثبت توجه ارزیابی شد. داده­ های این پژوهش با استفاده از آزمون  Tمستقل و تحلیل واریانس عاملی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بین گروه ADHD و گروه عادی در توجه پایدار اختلاف معناداری باهم دارند (0/0001<p). طبق نتایج مطالعه که کودکان مبتلا به ADHD در توجه پایدار عملکرد ضعیف‌تری از کودکان نرمال دارند.
متن کامل [PDF 270 kb]   (1516 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1398/4/25 | پذیرش: 1398/4/25 | انتشار: 1398/4/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
این مقاله تحت شرایط مجوز کرییتیو کامنز (CC BY-NC-ND) قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وبگاه متعلق به مجله علوم روانشناختی است.

طراحی و برنامه‌نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC-ND 4.0 | Journal of Psychological Science

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)