پیام خود را بنویسید
دوره 22، شماره 128 - ( پاییز 1402(آبان)، 1402 )                   جلد 22 شماره 128 صفحات 223-209 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Amiri Farutagha M, Afrasiabi R, Ismaili Shad B. (2023). Presenting a conceptual model of psychological, spiritual, physical, social, economic and artistic training of student teachers. Journal of Psychological Science. 22(128), 209-223.
URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-2218-fa.html
امیری فروتقه مهناز، افراسیابی رویا، اسماعیلی شاد بهرنگ. ارائه مدل مفهومی تربیت روانی، معنوی، علمی بدنی، اجتماعی،اقتصادی و هنری دانشجو معلمان مجله علوم روانشناختی 1402; 22 (128) :223-209

URL: http://psychologicalscience.ir/article-1-2218-fa.html


استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد بجنورد، دانشگاه آزاد اسلامی، بجنورد، ایران. ، Afrasiabi@bojnourdiau.ac.ir
چکیده:   (349 مشاهده)
این پژوهش با هدف ارائه مدل مفهومی تربیت روانی ، معنوی ،علمی بدنی ،اجتماعی ،اقتصادی و هنری   دانشجو معلمان
 انجام شده است. در این پژوهش با توجه به هدف و ماهیت تحقیق از روش تحقیق ترکیبی از طریق دو روش کیفی و کمّی استفاده شده است جامعه آماری در بخش کیفی شامل: اساتید و اعضاء هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی و در بخش کمی، حجم جامعه تمامی اساتید دانشگاه فرهنگیان در استان خراسان رضوی می باشند. حجم نمونه آماری در بخش کیفی شامل: 30 نفر و در بخش کمی حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 291 نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در استان خراسان رضوی محاسبه شد. ابزار پژوهش در بخش کیفی شامل مصاحبه نیمه ساختاریافته است و ابزار پژوهش در بخش کمی شامل پرسشنامه محقق ساخته پیرامون تربیت فرهنگی دانشجو معلمان این پرسشنامه دارای 32 سؤال می باشد. جهت تجزیه و تحلیل آماری از روش مدل یابی معادلات ساختاری توسط نرم افزار PLS و همزمان از تحلیل رگرسیون چندگانه و ضریب همبستگی و تحلیل عاملی استفاده شده است. یافته ها نشان داد مضامین سازمان دهنده برای تربیت روانی ،تربیت معنوی  تربیت دینی، تربیت اقتصادی، تربیت علمی، تربیت اجتماعی، تربیت بدنی و تربیت هنری می باشد و مدل  طراحی شده برای تربیت فرهنگی دانشجو معلمان بر اساس ساحت های شش گانه سند تحول مدل مناسبی بوده است.
 
متن کامل [PDF 1035 kb]   (91 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1402/5/18 | پذیرش: 1402/7/20 | انتشار: 1402/8/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
این مقاله تحت شرایط مجوز کرییتیو کامنز (CC BY-NC-ND) قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وبگاه متعلق به مجله علوم روانشناختی است.

طراحی و برنامه‌نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC-ND 4.0 | Journal of Psychological Science

Designed & Developed by : Yektaweb

Creative Commons License
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)