Journal archive for Google Scholar Robot!
Journal of Psychological Science
مجله علوم روانشناختی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 21, Number 109 (2022-3)
Comparison of the efficacy of emotion-focused therapy and cognitive-behavior therapy on post-divorce adjustment and self-esteem of divorced women
مقایسه اثربخشی درمان هیجانمدار و درمان شناختی-رفتاری بر سازگاری پس از طلاق و حرمت خود زنانِ مطلقه
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparison of the efficacy of mindfulness and emotional intelligence training methods on psychological well-being,work-family conflict, and job stress
مقایسه اثربخشی روش های آموزش ذهن آگاهی و هوش هیجانی بر تنیدگی شغلی، تعارض کار - خانواده و رواندرستی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effect of an empowerment education package with self- determination approach on girl students math performance and gender beliefs (with low performance in this lesson)
تأثیر بسته آموزشی توانمندسازی با رویکرد خودتعیینگری بر عملکرد و باورهای جنسیتی ریاضی دانشآموزان دختر (با عملکرد پایین در درس ریاضی)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The efficacy of the narrative therapy emphasizing on innovative moments on cognitive emotion regulation in girls with nonsuicidal self injury
اثربخشی روایت درمانگری با تأکید بر لحظات نوآور بر راهبردهای نظم جویی شناختی هیجان دختران دچار خودآسیب زنی بدون گرایش به خودکشی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Development and evaluation of social anxiety based on metacognitive beliefs and early maladaptive schemas mediating by cognitive strategies of emotion regulation in adolescent girls
تدوین و آزمون مدل ساختاری اضطراب اجتماعی بر اساس طرحواره های سازش نایافته اولیه و باورهای فراشناختی با میانجی گری راهبردهای نظمجویی شناختی هیجان در دختران نوجوان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The efficacy of crisis intervention program on adaptive and maladaptive regulation strategies of people with coronary heart disease crisis
اثربخشی برنامه مداخله در بحران بر راهبردهای نظمجویی شناختی هیجان در افراد درگیر بحران بیماری کرونا
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Developing a model of academic conscience and problem solving on students' critical thinking mediated by communication skills
تدوین مدل وجدان تحصیلی و حل مسئله بر تفکر انتقادی دانشجویان با میانجی گری مهارت های ارتباطی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Predicting social adjustment based on attachment styles and cognitive emotion regulation strategies in adolescents
پیش بینی سازگاری اجتماعی براساس سبک های دلبستگی و راهبردهای نظم دهی شناختی هیجان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Psychometric properties of the guilt and shame experience scale in adolescents in Tehran
ویژگی های روان سنجی مقیاس تجربه شرم و احساس گناه در نوجوانان شهر تهران
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Investigating the relationship between neurological soft signs (nss), in the boys with attention deficit / hyperactivity disorder, with the same signs in their mothers, and compiling a therapeutic approach for mothers and children: A mixed method research
بررسی ارتباط میان علائم عصب شناختی نرم در پسران دارای اختلال کاستی توجه / فزون کنشی با علائم عصب شناختی نرم در مادران آن ها و تدوین برنامه درمانی برای کودک و مادر: مطالعه ترکیبی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Evaluation of psychometric properties of emotional styles questionnaire (ESQ)
بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه سبک های هیجانی (ESQ)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The efficacy of emotion focused therapy on worry and self-criticism in individuals with generalized anxiety disorder
اثربخشی درمان متمرکز بر هیجان بر نگرانی و خودانتقادی افراد مبتلا به اختلال اضطراب منتشر
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles