Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Psychological Science

مجله علوم روانشناختی



Volume 21, Number 112 (2022-7)


Academic procrastination modeling based on social self-efficacy and perfectionism: The mediating role of achievement emotions
تدوین مدل پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی براساس خودکارآمدی اجتماعی و کمال‌گرایی: نقش واسطه‌ای هیجانات پیشرفت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the validity and invariance of the factor structure the lecavalier behavioral inflexibility scale in children with autism disorder aged 3 to 6 and 7 to 12 years in Isfahan
بررسی اعتبار و تغییرناپذیری ساختار عاملی مقیاس انعطاف ناپذیری رفتاری لکاوالیر در کودکان دارای اختلال اوتیسم 3 تا 6 و 7 تا 12 سال شهر اصفهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of compassion-focused therapy on aggression, self-harm behaviors, and emotional self-regulation in delinquent adolescents
بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر شفقت بر پرخاشگری، رفتارهای خودآسیب‌رسان و خودتنظیمی هیجانی نوجوانان بزهکار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The moderators of moral identity in the impact of high-performance work systems on immoral unethical pro-organizational behaviors
نقش تعدیل گر هویت اخلاقی در تأثیر سیستم های کاری با عملکرد بالا بر رفتارهای فراسازمانی غیراخلاقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The efficasy of mindfulness training on academic resilience and sense of belonging of female students high school
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر تاب آوری تحصیلی و احساس تعلق به مدرسه دانش آموزان دختر دورۀ اول متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Modeling students' academic self-regulation based on family functioning, school climate and psychological hardiness with the mediating role of academic self-efficacy
مدل یابی خودنظم جویی تحصیلی دانش آموزان بر اساس عملکرد خانواده، جو مدرسه و سرسختی روانشناختی با نقش واسطه ای خودکارآمدپنداری تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Multilevel analysis of relationship between parental popularity, maladaptive schemas and perfectionism in gifted adolescents
تحلیل چندسطحی رابطه محبوبیت والدین، شکل‌گیری طرحواره‌های ناسازگار اولیه و کمال‌طلبی نوجوانان تیزهوش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of neurofeedback on brain wave modulation and improvement of baseline executive functions of 8 to 12 year old children with specific learning disabilities
تأثیر نوروفیدبک بر تعدیل امواج مغزی و کنش های اجرایی پایه در کودکان 8 تا 12 سالۀ دارای ناتوانایی های یادگیری خاص
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explanation of factors influencing post-traumatic growth of divorced women: A research based on grounded theory
شناسایی عوامل مؤثر بر رشد پس از آسیب زنان مطلقه: یک پژوهش زمینه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Schema therapy for patients with Symptoms Obsessive–compulsive personality disorder (OCPD): A single case series study
طرحواره درمان گری برای بیماران با نشانگان اختلال شخصیت وسواسی اجباری (OCPD): یک مطالعه تک آزمودنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Describes the contextual factors in selecting the effective coping strategies by children exposed to the kermanshah earthquake in 2017
توصیف بسترهای زمینه‌ساز سبک های مقابله‌ای مؤثر کودکان مواجه شده با ترومای زلزله کرمانشاه سال 1396
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of direct transcranial electrical stimulation (tDCS) in the DLPFC area on performance and visual attention of sitting volleyball players under stressor
تأثیر تحریک الکتریکی مستقیم فراجمجمه‌ای (‌tDCS‌) ناحیه ‌DLPFC‌ بر عملکرد و توجه دیداری بازیکنان ‌والیبال نشسته تحت شرایط تنشگر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles