Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Psychological Science

مجله علوم روانشناختی



Volume 15, Number 59 (2016-11)


Investigating relationship hardiness, stress and social support and marital adjustment
همبستگی نستوهی، تنیدگی و حمایت اجتماعی با سازش یافتگی زناشویی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Role of using mobile phones on learners' academic self-efficiency in learning English language skills
نقش تنآوا (تن‌آوا) بر خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان در یادگیری توانش‌های زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effects of imitation of facial emotional expression on improving recognition emotion states in children with high functioning autism disorder
اثربخشی تقلید تظاهرات هیجانی چهره بر بهبود تشخیص حالات هیجانی در کودکان دارای اختلال طیف درخودماندگی با کنش فرارونده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparison of dysfunctional beliefs, emotional schemas and metacognitive beliefs in depressive patients and normal people
مقایسه عقاید نارساکنش‌ور، روان‌بنه‌های عاطفی و باورهای فراشناختی در بیماران افسرده و افراد بهنجار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effects of teaching teacher-based interpersonal relationship program on problem solving skills of preschool children
اثربخشی آموزش برنامه ارتباط بین‌فردی مربیمحور بر توانش حل مسأله کودکان پیش‌دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Short form of weinberger adjustment inventory (WAI): psychometric properties and confirmatory factor analysis of the Persian version
کوتاه‌پرسشنامه سازش‌یافتگی واینبرگر: ویژگی‌های مبتنی بر روانسنجی و تحلیل عاملی تأییدی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Impulsiveness in patients with major depression, anxiety disorders, and normal individuals: A comparative study
برانگیختگی در بیماران مبتلا به افسردگی، اختلال‌های اضطرابی و افراد عادی: یک مطالعه مقایسه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effects of training mothers with ADHD children based on Adler- Dreikurs' instructions on parenting styles and oppositional behavior in their children
تأثیر آموزش مادران کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه/فزون‌کنشی با روش آدلر- درایکورس در بهبود شیوه‌های والدگری و کاهش نشانه‌های تضادورزی در فرزندانشان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles