Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Psychological Science

مجله علوم روانشناختی



Volume 16, Number 62 (2017-9)


Development and examination of group intervention package for promoting parent-adolescent relationship
تدوین و ارزیابی برنامه اقدام های گروهی برای ارتقای رابطه والد- نوجوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of training based on group narrative therapy on the couples intimacy
اثربخشی آموزش مبتنی بر روی‌آورد روایت درمانگری گروهی در صمیمیت زوجین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The prediction of academic procrastination based on family communication pattern with mediating role of identity styles in students
پیش‌بینی تعلل‌گرایی تحصیلی بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده با نقش میانجی‌گر سبک‌های هویت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining the moderating effect of alexithymia on the relationship between emotional schemas and sexual dysfunctional beliefs in women and men with diabetes
نقش تعدیل‌کننده ناگویی طبعی در رابطه بین روان بنه های هیجانی و باورهای نارسایی عملکرد جنسی در زنان و مردان مبتلا به دیابت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of multifaceted stress management on spiritual well-being in journalists with job stress
اثربخشی آموزش مدیریت چندوجهی تنیدگی در رواندرستی خبرنگاران دارای تنیدگی شغلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The impact of anger management training based on cognitive - behavioral approach on behavioral problems of adolescent girls
تأثیر آموزش مدیریت خشم مبتنی بر روی آورد شناختی- رفتاری در مشکلات رفتاری دختران نوجوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The mediating role of cognitive emotion regulation strategies on the relationship between personality characteristics and psychological distress in siblings of children with cancer
نقش میانجی‌گر راهبردهای نظم‌جویی شناختی هیجان در رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی و درماندگی روانشناختی در خواهر و برادرهای کودکان مبتلا به سرطان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A study on evident behaviors (aggression and rule breaking behaviors) with subtle behaviors (depressive symptoms) among students with specific learning disorders
بررسی رفتار‌های آشکار (پرخاشگری و قانون‌شکنی) با رفتار‌های ناآشکار (نشانه‌های افسردگی) در دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles