Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Psychological Science

مجله علوم روانشناختی



Volume 21, Number 113 (2022-8)


Comparison of the efficacy of schema-based couple therapy and McKay's cognitive approach on controlling emotions and conflict resolution styles inconflicting couples
مقایسه اثربخشی زوج‌درمانگری روان‌بنه محور و رویکرد شناختی مک‌کی بر مهارگری عواطف و سبک‌های حل تعارض در زوجین متعارض
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Modeling the structural relationships of mind theory with academic anxiety through mediating of adjustment in high school students
ارزیابی مدل معادلات ساختاری تبیین اضطراب تحصیلی دانش‌آموزان دختر بر اساس نظریه ذهن با نقش واسطه‌ای سازگاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development of a causal model of academic adjustment based on emotional self-regulation and orientation of tendency dominance and the mediating role of students' academic flourishing
تدوین مدل علّی سازگاری تحصیلی بر اساس خودتنظیم‌گری هیجانی و جهت‌گیری تسلط‌مدار گرایشی و نقش میانجی‌گری شکفتگی تحصیلی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the efficacy of acceptance and commitment therapy (ACT) and compassion-focused therapy (CFT) on quality of life in patients with vitiligo
مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش ‌و‌تعهد (ACT) و درمان متمرکز بر شفقت (CFT) بر کیفیت ‌زندگی بیماران مبتلا به ویتیلیگو
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Attachment styles and smartphone addiction: The mediating role of self-esteem and sensitivity to rejection
سبک دلبستگی و اعتیاد به تلفن همراه هوشمند: نقش واسطه‌ای حرمت خود و حساسیت به طرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Efficacy of peace education on self-efficacy and resilience of students
اثربخشی آموزش صلح بر افزایش خودکارآمدی و تاب آوری در دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining of working memory and cognitive flexibility based on high/low levels of worry and intolerance of uncertainty
بررسی حافظه کاری و انعطاف پذیری شناختی بر اساس نگرانی و عدم تحمل ابهام بالا و پایین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The efficacy of progressive counting method on emotional symptoms in patients with coronary artery bypass surgery
بررسی اثربخشی درمان شمارش پیش‌رونده بر نشانه‌های هیجانی بیماران جراحی بای‌پس عروق کرونر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A structural equation modeling investigation of psychological distress with quality of life in functional dyspepsia: The mediating role of pain self-efficacy, visceral sensitivity, pain-related mental imagery, and pain catastrophizing
بررسی مدل معادلات ساختاری پریشانی روانشناختی با کیفیت زندگی ‌سوء هاضمه کارکردی: با نقش میانجی‌‌‌گر خودکارآمد پنداری درد، حساسیت احشایی، تصاویر ذهنی مرتبط با درد و فاجعه آفرینی درد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Applying the thurstonian item response approach to force choice scales: the factory structure of the kolb learning styles questionnaire
کاربرد رویکرد سؤال پاسخ ترستونی در مقیاس‌های گزینه بایست: ساختار عاملی پرسشنامه سبک‌های یادگیری کلب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying pre_remarriage educational needs: A grounded theory study
شناسایی نیازهای آموزشی پیش از ازدواج مجدد: یک مطالعۀ گراندد تئوری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identify mediating variables in the connection between music education and creativity increase
شناسایی متغیرهای میانجی در رابطه میان آموزش موسیقی و افزایش خلاقیت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles