Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Psychological Science

مجله علوم روانشناختی



Volume 22, Number 123 (2023-5)


Investigating the efficacy of cognitive rehabilitation of inhibitory control on cold executive functions, working memory and cognitive flexibility in children with attention deficit/hyperactivity disorder
بررسی اثربخشی توانبخشی شناختی کنترل مهاری بر کارکردهای اجرایی سرد، حافظه فعال و انعطاف‌پذیری شناختی در کودکان دارای اختلال کمبود توجه/فزون کنشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the efficacy of acceptance and commitment therapy, cognitive-behavioral therapy and reality therapy on mental disorders symptoms
مقایسه اثر بخشی درمان‌ پذیرش و تعهد، شناختی – رفتاری و واقعیت‌درمانی بر نشانگان اختلال روانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Modeling for predicting craving beliefs of drug use based on negative psychological symptoms, with the mediating role of difficulty in regulating emotion in methamphetamine-abusing men
مدل یابی پیش‌بینی عقاید وسوسه‌انگیز مصرف مواد بر اساس علائم روانشناختی منفی با نقش واسطه‌ای دشواری نظم‌جویی ‌هیجان در مردان سوء‌مصرف‌کننده‌ مت‌آمفتامین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing efficacy mindfulness training & self-care training on body image in women with breast cancer
مقایسه اثربخشی آموزش ذهن آگاهی و خودمراقبتی بر تصویر بدنی در زنان مبتلا به سرطان پستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A structural model for predicting alexithymia based on early maladaptive schemas with the mediation of emotional self-disclosure
الگوی ساختاری پیش‌بینی ناگویی هیجانی براساس طرحواره‌های سازش‌نایافته اولیه با میانجی‌گری خودافشایی هیجانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and validation of emotional intelligence questionnaire (self-assessment form) for evaluation of children
طراحی و اعتباریابی پرسشنامه هوش هیجانی (فرم خودسنجی) برای ارزیابی کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The efficacy of mindfulness training on academic burnout and academic resilience of female students
اثربخشی آموزش ذهن‌آگاهی بر فرسودگی تحصیلی و تاب‌آوری تحصیلی دانش‌آموزان دختر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the efficacy of education based on reality therapy and rational emotional behavioral therapy on the social competence of adolescent girls
مقایسۀ اثربخشی آموزش مبتنی بر واقعیت‌درمانی و درمان ‌عقلانی ‌هیجانی رفتاری بر شایستگی اجتماعی نوجوانان دختر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural relationship between positive and parental conditional regard with school value: the mediating role of academic self-efficacy, goal orientation skill-oriented, and autonomy need satisfaction
رابطه ساختاری توجه مثبت مشروط والدین با ارزش مدرسه: نقش میانجی‌گر خودکارآمدی تحصیلی، جهت‌گیری هدف تبحرگرا و ارضای نیاز خودمختاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Efficacy of the intervention based on the comprehensive model of the lived experience of adjustment on academic, psychological and social well-being
بررسی تأثیر مداخله مبتنی بر مدل جامع تجربه زیسته سازگاری بر بهزیستی تحصیلی، روانی و اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An analysis of the use of guilt and shame by private investors as internal controls
میزان استفاده از احساس گناه و شرم به‌عنوان کنترل درونی در سرمایه‌گذاران بخش خصوصی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The mediating role of ego strength in the relationship between perfectionism dimensions and relationship obsessive-compulsive disorder symptoms
نقش میانجی گر استحکام من در رابطه بین ابعاد کمال‌گرایی و نشانه‌های وسواس فکری - عملی رابطه‌ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles