Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Psychological Science

مجله علوم روانشناختی



Volume 20, Number 98 (2021-4)


The role of self-acceptance in relation personality factors and glasser's needs regulation with marital satisfaction
نقش میانجی پذیرش خویشتن در رابطه ویژگی‌های شخصیتی و نیازهای گلاسر با کیفیت رابطه زناشویی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of philosophy for children program on academic incivility and academic engagement of sixth grade male students in borujen
اثربخشی آموزش فلسفه برای کودکان بر هنجارگریزی و درگیری تحصیلی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهر بروجن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Relation of emotional intelligence to subjective vitality: mediating role of self-compassion
رابطه هوش هیجانی با نشاط ذهنی: نقش واسطه‌ای خوددلسوزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The mediating role of working memory and mathematical anxiety in predicting spatial visual processing based on mathematical self-efficacy and creativity
نقش واسطه‌ای حافظه فعال و اضطراب ریاضی در پیش‌بینی پردازش دیداری فضایی بر اساس خودکارآمدی ریاضی و خلاقیت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

How confusing an assessment might be? a case study in borderline personality disorder
ارزیابی چقدر می تواند گمراه کننده باشد؟ یک مطالعه موردی در اختلال شخصیت مرزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the effective factors in evaluating the job readiness of passenger pilots for flight
بررسی عوامل مؤثر در ارزیابی آمادگی شغلی خلبانان مسافربری برای پرواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of neuropsychological rehabilitation program on working memory and response inhibition of students with dysgraphia
تأثیر برنامه توان بخشی عصب - روانشناختی بر حافظه فعال و بازداری پاسخ دانش‌آموزان با ناتوانی یادگیری نوشتن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessing need for achievement and responsibility based on perceptions of competency, resilience and innovation among the students
پیش بینی پیشرفت و مسئولیت پذیری براساس ادراک شایستگی، تاب آوری و نوجویی دربین دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of cognitive avoidance and emotional expression in predicting marital conflict in women in Tehran
نقش اجتناب شناختی و ابرازگری هیجانی در پیش بینی تعارض زناشویی زنان شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The comparison of dimensions of empathy in children with attention deficit / hyper activity disorder and sluggish cognitive tempo
مقایسه ابعاد همدلی درکودکان مبتلا به کمبود توجه / فزون کنشی و کودکان مبتلا به کندگامی شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of triple-p (positive parenting program) on effective parenting and quality of child-parent relationship in mothers with adolescents
اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت بر والدگری مؤثر و کیفیت رابطه والد – فرزندی در مادران دارای نوجوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of transcranial direct current stimulation on improving emotional and cognitive function of adults adhd
بررسی تأثیر تحریک الکتریکی فراقشری مغز بر بهبود عملکرد شناختی و هیجانی بزرگسالان دارای اختلال کمبود توجه / بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of psychosocial skills training package on happiness and general self-efficacy of tehran bus company’s drivers
اثربخشی بسته آموزشی توانش های روانی - اجتماعی بر شادکامی و خودکارآمدی عمومی رانندگان شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles