Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Psychological Science

مجله علوم روانشناختی



Volume 23, Number 137 (2024-7)


Structural equation modeling of the relationship between parent/child conflict and social anxiety in adolescents: The mediating role of emotion regulation
مدل سازی معادلات ساختاری رابطه تعارض والد/فرزند با اضطراب اجتماعی در نوجوانان: نقش میانجی گر تنظیم هیجانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Barriers and facilitators of recovery in drug users under addiction treatment: A qualitative study
موانع و تسهیل کننده های بهبودی در مصرف کنندگان تحت درمان اعتیاد: یک مطالعه کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identification of psychological behavioral indicators of sense of humor in leadership within the Iran tobacco company
شناسایی شاخص های رفتار روانشناختی شوخ طبعی رهبری در شرکت دخانیات ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Lived experiences of sixth grade teachers and students from the qualitative assessment of math lessons, designing a scale of teacher skills in the qualitative evaluation of math lessons
تجارب زیسته معلمان و دانش آموزان پایه ششم از ارزشیایی کیفی درس ریاضی، طراحی مقیاس مهارت های معلمی در ارزشیابی کیفی درس ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of cognitive, motor impulsivity, and non-planning in methamphetamine dependent individuals referred to addiction clinic and non-dependent individuals
مقایسه تکانشگری شناختی، حرکتی و بی‌برنامگی در افراد وابسته به مت‌آمفتامین مراجعه کننده به کلینیک ترک اعتیاد با افراد غیر وابسته
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting neuroticism traits based on various attachment styles and psychological well-being with the mediation of uncertainty intolerance in college students
پیش‌بینی صفت روان‌رنجورخویی بر اساس انواع سبک‌های دلبستگی و بهزیستی روانشناختی با میانجی‌گری عدم تحمل بلاتکلیفی در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of borderline personality traits, interpersonal forgiveness and listening styles in applicant woman and non-applicant divorce
مقایسۀ صفات شخصیت مرزی، بخشودگی بین فردی و سبک‌های شنیداری در زنان متقاضی و غیرمتقاضی طلاق
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The efficacy of spiritual intelligence training on school vandalism and aggression in adolescent students
اثربخشی آموزش هوش معنوی بر وندالیسم مدرسه ای و پرخاشگری دانش آموزان نوجوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of education based on social responsibility on students' self-esteem
اثربخشی آموزش مبتنی بر مسئولیت پذیری اجتماعی بر مؤلفه های عزت نفس دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparison of the efficacy of metacognitive therapy, solution-focused therapy and endurance exercises on self-efficacy beliefs of female students with social phobia disorder
مقایسه اثربخشی درمان فراشناختی، درمان راه حل محور و تمرینات استقامتی بر باورهای خودکارآمدی دانش آموزان دختر دارای اختلال هراس اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing the model of self-directed learing on the basis of emotional creativity, critical thinking disposition and academic buoyancy through mediation of achievement motivation
طراحی و آزمون مدل علّی یادگیری خود راهبر براساس خلاقیت هیجانی، گرایش به تفکر انتقادی و سرزندگی تحصیلی با میانجی گری انگیزه پیشرفت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the efficacy of relaxation training and emotional awareness and expression training on anxiety sensitivity in patients with irritable bowel syndrome
مقایسۀ اثربخشی آموزش آرام‌سازی و آموزش آگاهی و ابراز هیجانی بر حساسیت اضطرابی در بیماران مبتلا به نشانگان رودۀ تحریک‌پذیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Preschool curriculum model Via empowerment approach against social deviances
الگوی برنامۀ درسی پیش‌دبستانی با رویکرد توانمندسازی در مقابل آسیب‌های اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing efficacy neurofeedback & transcranial electrical stimulation (TDCS) on emotional disorders of children with enuresis
مقایسه اثربخشی بازخورد عصبی و تحریک الکتریکی فراجمجمه ای بر اختلالات هیجانی کودکان مبتلا به شب ادراری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the effectiveness of emotion-focused therapy and mindfulness-based cognitive therapy on sleep disorder, rumination, and emotional dyslexia in patients with irritable bowel syndrome
مقایسه اثربخشی درمان متمرکز بر هیجان و شناخت درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر اختلال خواب، نشخوار فکری و ناگویی هیجانی در بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The development and psychometric properties of the persian linguistic inquiry and word count (P-LIWC): Emotions and cognitive processes categories
توسعه و بررسی ویژگی های روان سنجی نسخه فارسی تحقیق زبانی و شمارش کلمات (P-LIWC): طبقات هیجانات و فرآیندهای شناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles