Journal archive for Google Scholar Robot!
Journal of Psychological Science
مجله علوم روانشناختی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 23, Number 141 (2024-11)
The effectiveness of the executive functions training program using augmented reality on visuoal-spatial working memory children with high-functioning autism spectrum disorder
اثربخشی برنامه آموزشی کارکردهای اجرایی با استفاده از واقعیت افزوده بر حافظه فعال دیداری-فضایی کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The effect of teaching prerequisite academic skills writing and reading on academic readiness prerequisite writing and reading skills of slow learner’s preschool children in Ahvaz
تأثیر آموزش مهارت های پیشنیاز تحصیلی نوشتن و خواندن بر آمادگی تحصیلی مهارت های پیش نیاز نوشتن و خواندن کودکان دیرآموز پیش دبستانی شهر اهواز
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparison of the effectiveness of emotion-focused therapy (EFT) with metacognitive therapy (MCT) on emotional-social competence of 13- to 18-year-old male students in divorced families
مقایسۀ اثربخشی درمان هیجانمدار با درمان فراشناخت بر شایستگیِ هیجانی-اجتماعی دانشآموزانِ پسرِ 13 تا 18 ساله در خانوادههای طلاق
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Modeling academic resilience based on self-compassion and positive self-talk concerning the mediating role of academic well-being among secondary school students
مدل یابی تاب آوری تحصیلی مبتنی بر شفقت به خود و خودگویی مثبت با توجه به نقش میانجی بهزیستی تحصیلی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The impact of teaching interactive style parenting on reducing detrimental factors in parent-adolescent relationships
تأثیر آموزش سبک تعامل برای والدین بر کاهش عوامل آسیبزا در روابط والد و نوجوان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparison of the efficacy of empowering executive functions and teaching emotion regulation skills on academic anxiety in adolescents
مقایسه اثربخشی توانمندسازی کارکردهای اجرایی و آموزش مهارت های نظم جویی هیجان بر اضطراب تحصیلی نوجوانان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Artificial intelligence (machine learning) in the psychology of learning: Unveiling new insights and directions
کاربرد هوش مصنوعی (یادگیری ماشینی) در روانشناسی یادگیری: رونمایی از بینش ها و جهت گیری های جدید
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Structural relationship of the parent’s emotional intelligence and child social skills with mediating role of parent-child relationship
روابط ساختاری هوش هیجانی والد و مهارت های اجتماعی کودک با نقش میانجی گر ارتباط والد-کودک
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Comparing the efficacy of solution-focused kids’ skills training and friends program training on anxiety and resilience in children
مقایسه اثربخشی آموزش مهارتآموزی کودک راهحلمحور و برنامه فرندز بر اضطراب و تابآوری کودکان
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The comparison of efficacy of peace instruction and cooperative social–emotional learning on social problem solving skills and self–awareness in female adolescents
مقایسه اثربخشی آموزش صلح و یادگیری اجتماعی-هیجانی مشارکتی بر حل مسأله اجتماعی و خودآگاهی نوجوانان دختر
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The efficacy of training on the four quadrant brain processes on cognitive functions of students with mathematical disorders
اثربخشی مهارتآموزی پردازشهای چهارگانه مغز بر کارکردهای شناختی دانشآموزان دارای اختلال ریاضی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Designing a sensory, motor, and cognitive intervention program and assessing its effectiveness on the neuropsychological profile of children with high-functioning autism
طراحی برنامه مداخلهای حسی، حرکتی و شناختی و اثربخشی آن بر نیمرخ عصب روانشناختی کودکان مبتلا به اختلال اتیسم با عملکرد بالا
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The psychometric properties of the Persian version of the posttrauma risky behaviors questionnaire in individuals with post-traumatic stress disorder symptoms
بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه رفتارهای پرخطر پس از آسیب در افراد دارای نشانههای اختلال استرس پس از آسیب
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Examining the psychosocial model of sense of presence in the learning management system of e-learning center’s Shahid Beheshti university
بررسی الگوی روانی اجتماعی حس حضور در سامانه مدیریت یادگیری مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه شهید بهشتی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
The Efficacy of the combined couple therapy approach based on acceptance and commitment with schema formulation (ACT/SF) on psychological flexibility and marital satisfaction
تعیین اثربخشی زوج درمانی ترکیبی مبتنی بر پذیرش و تعهد با فرمول بندی طرحوارهای (ACT/SF) بر انعطافپذیری روانشناختی و رضایت زناشویی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Presenting a conceptual model of the human as an agent based on the lived experience of successful youth labor: A grounded theory study
ارائه الگوی مفهومی انسان عامل مبتنی بر تجربه زیسته نوجوانان کار موفق: یک پژوهش داده بنیاد
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[PDF-FA]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles