Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Psychological Science

مجله علوم روانشناختی



Volume 24, Number 153 (2025-11)


The Efficacy of Compassion-Focused Therapy on Cognitive Avoidance and Rumination in Patients with Type 2 Diabetes
اثربخشی آموزش درمان مبتنی بر شفقت بر اجتناب شناختی و نشخوار فکری در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between body dysmorphic disorder and body image concerns and internet addiction with the mediating role of sports participation
رابطه اختلالات بدشکلی بدن با نگرانی از تصویر بدنی و اعتیاد به اینترنت با نقش میانجیگری مشارکت ورزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the effectiveness of intervention programs for extramarital relationships based on emotion-focused therapy and cognitive behavioral couple therapy on the perception of suffering and fear of intimacy in women affected by infidelity
مقایسه اثربخشی برنامه‌های مداخله در روابط فرازناشویی مبتنی بر درمان متمرکز بر هیجان و زوج درمانگری شناختی رفتاری بر ادراک رنج و ترس از صمیمیت زنان آسیب‌دیده از خیانت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of compassion focused therapy on perfectionism, body shame and symptoms of body dysmorphic disorder in women seeking cosmetic surgery
اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر کمال گرایی، شرم از بدن و نشانه‌های اختلال بدریخت انگاری بدن در زنان متقاضی جراحی‌های زیبایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the effect of teaching positive thinking skills on belonging to school and social skills of elementary school students in Ardabil city
بررسی تاثیر آموزش مهارت‌های مثبت اندیشی بر تعلق به مدرسه و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان ابتدایی شهر اردبیل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Motivation and Types of Parental Involvement in Predicting Students’ Autonomous Motivation: A Self-Determination Theory-Based Approach
نقش انگیزه و انواع مشارکت والدین در پیش‌بینی انگیزه خودمختار دانش‌آموزان: رویکردی مبتنی بر نظریه خودتعیین‌گری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying risky driving behaviors in Iran based on drivers' views
شناسایی رفتارهای پر خطر رانندگی در ایران مبتنی بر دیدگاه های رانندگان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of the Relationship Between Participation in the Decision-Making Process and Its Impact on Psychological Effectiveness of Teaching and Teachers' Achievement Motivation
تحلیل ارتباط میان مشارکت در فرآیند تصمیم‌گیری و تأثیر آن بر اثر بخشی روانشناختی تدریس و انگیزه توفیق طلبی معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing a structural model of cyberbullying based on family communication patterns and interpersonal relationships, with the mediation of dark personality traits in adolescent social media users
تدوین مدل ساختاری قلدری سایبری بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده و روابط بین‌فردی با میانجی گری صفات تاریک شخصیت در کاربران نوجوان شبکه‌های اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the Model of Post-Traumatic Growth Based on Flourishing with the Mediation of Self-Acceptance
تبیین مدل تعالی پس از ضربه روانی بر اساس شکوفایی با میانجی گری پذیرش خود
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Efficacy of Executive Function Enhancement Approach with Family-Centered Program in Students with Reading Disorders
مقایسه اثربخشی رویکرد مبتنی بر تقویت کارکردهای اجرایی با برنامه‌ خانواده‌محور در دانش‌آموزان دارای اختلال خواندن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mediating Role of Resilience in the Relationship between Body Image Flexibility and Health-Promoting Lifestyle in Women with Polycystic Ovary Syndrome
نقش میانجی گر تاب‌آوری در رابطه انعطاف‌پذیری تصویر بدن با سبک ارتقادهنده سلامت در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of a Combined Educational Intervention (Motivational-Metacognitive) on Academic Self-Regulation Among Upper Secondary Students: An Experimental Study Based on Pintrich’s Model
تأثیر مداخله آموزشی تلفیقی (انگیزشی - فراشناختی) بر خودتنظیمی تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه دوم: آزمایشی بر اساس مدل پینتریچ
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of an Integrated Model of Cooperative Learning Styles on the Academic Achievement of Fifth-Grade Elementary Students in Mathematics
اثربخشی الگوی تلفیقی از سبک های یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان پایه پنجم دبستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Rehabilitation of Motor-spatial Mental Imagery and Body Image among Visually Impaired Individuals
توانبخشی تصویرسازی ذهنی حرکتی- فضایی و تصویر بدن در افراد با آسیب بینایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Earthquake Disaster-Related Emotional Distress and Coping Mechanisms in High-Rise Residents in Bangkok: A Transactional Model Perspective
Earthquake disaster-related emotional distress and coping mechanisms in high-rise residents in bangkok: A transactional model perspective
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles