Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Psychological Science

مجله علوم روانشناختی



Volume 24, Number 151 (2025-9)


Internet addiction prediction model based on parenting style and psychological control and mediating role of media literacy and cognitive regulation of emotion on period high school students
الگوی پیش‌بینی اعتیاد به اینترنت بر اساس شیوۀ فرزندپروری و کنترل روان‌شناختی و نقش میانجی سواد رسانه‌ای و تنظیم شناختی هیجان بر دانش‌آموزان دورۀ متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Pathology of battered women syndrome and providing a conceptual model to determine factors affecting domestic violence
آسیب شناسی سندروم زنان کتک خورده و ارایه مدل مفهومی جهت تعیین عوامل موثر بر خشونت های خانگی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Equation modeling of the relationship between emotional schemas and academic self-efficacy with the mediating role of academic emotions in high school girls in mashhad
مدل‌یابی معادلات ساختاری رابطه طرحواره‌های هیجانی و خودکارآمدی تحصیلی با نقش میانجی گر هیجان‌های تحصیلی دانش آموزان دختر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The moderating role of authoritative parenting style in predicting risky behaviors based on the dark triad of personality with the mediation of distress tolerance in adolescents
نقش تعدیل‌کننده سبک فرزندپروری مقتدرانه در پیش‌بینی رفتارهای پرخطر بر اساس سه‌گانۀ تاریک شخصیت با میانجیگری تحمل پریشانی در نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of emotional and behavioral problems of adolescents based on Parental Psychological Control and Mental Security of adolescent
پیش بینی مشکلات هیجانی و رفتاری نوجوانان بر اساس کنترل روان‌شناختی والدین و امنیت روانی نوجوان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the Effectiveness of Dialectical Behavior Therapy and Stress based Mindfulness on the Symptoms of Vulnerable Narcissism in People with Borderline Personality Disorder
مقایسه اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیک و ذهن‌آگاهی مبتنی بر استرس بر علائم خودشیفتگی آسیب‌پذیر در افراد دارای اختلال شخصیت مرزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presentation of a Structural Model to Explain Death Anxiety based on Quality of Life with the Mediating Role of Self-Compassion
ارائه مدل ساختاری تبیین اضطراب مرگ بر اساس کیفیت زندگی با نقش میانجی‌گر شفقت به خود
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Lived Experience of Cerebral Palsy Patients from the Treatment Process: A Phenomenological Study
تجربه زیسته بیماران فلج مغزی از فرآیند درمان: یک مطالعه پدیدارشناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the efficacy of phonological awareness-based intervention and Neimannics on executive functions and problem-solving skills in students with specific learning disorders
مقایسه اثربخشی مداخله مبتنی برآگاهی واج شناختی و نیمانیکس بر کارکردهای اجرایی و حل مسئله دانش آموزان با اختلال یادگیری خاص
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Transdiagnostic Protocol on Interpersonal Emotion Regulation and Interpersonal Problems in Adolescents with Comorbid Anxiety and Depression
اثربخشی پروتکل فراتشخیصی بر نظم جوئی هیجان بین فردی و مشکلات بین فردی نوجوانان مبتلا به همبودی اضطراب و افسردگی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A structural model of work-life balance and tolerance for ambiguity with the wisdom of elementary school teachers: The mediating role of happiness
الگوی ساختاری تعادل کار زندگی و تحمل ابهام با خردمندی معلمان دوره ابتدایی: نقش میانجی گر شادکامی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Self-Regulated Learning Strategies on Academic Self-Efficacy, Academic Motivation, Concern and Academic Achievement
بررسی اثربخشی راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر خودکارآمدی تحصیلی، انگیزه علمی، نگرانی و پیشرفت تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Construction, Design, and Psychometric Properties of Questionnaire of Students' Parents Participation Facilitators in the School's Family Training Courses
ساخت، طراحی و ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامه تسهیل‌گرهای مشارکت والدینِ دانش‌آموزان در دوره‌های آموزش خانوادۀ مدارس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining the Effect of Object Relations on Fibromyalgia Symptoms: The Mediating Role of Alexithymia and Self-Compassion
بررسی اثر روابط ابژه بر نشانه‌های فیبرومیالژیا: نقش میانجیگر ناگویی هیجانی و شفقت به خود
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development of a theory of mind training program based on social cognition and its effectiveness on emotional self-regulation of adolescents with conduct disorder
تدوین برنامه آموزش نظریه ذهن مبتنی بر شناخت اجتماعی و اثربخشی آن بر خودتنظیمی هیجانی نوجوانان با اختلال سلوک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The efficacy of an educational program based on psychological well-being on reducing infertility stress in infertile women
اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر بهزیستی روانشناختی بر کاهش استرس ناباروری در زنان نابارور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles